Anne ve Anne Adayları Hoşgeldiniz
NEDEN ÜYE OLMALIYIM?; SİTEDE BULUNAN DİĞER DETAYLARDAN YARARLANMAK, UZMANLARIN GÖRÜŞLERİNİ OKUMAK, FORUM İÇERSİNDEKİ GİZLİ BÖLÜMLERİ GÖREBİLMEK VE DİĞER ANNE ADAYLARIYLA TANIŞMAK İÇİN LÜTFEN ÜYE OLUNUZ...
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

Baş Köşe
Destekleyenler

Zirve100 Toplist


TurkeyRank.Com - Pagerank Servisi

Toplist
Webparki.Net Toplist Site Ekle Hit Al Pagerank3 Link Ekle Link Paylas
Forum Siteleri
Sağlık Bilgileri
Sitenburada.Com | Toplist , Site Ekle , Google Site Kaydet , Hit Kazan


site ekle

Siteni Ekle Hit Kazan
dizin, site ekle, link ekle, toplist, dizin ekle
Toplist
www.toplist.net.in TOPLIST toplist SEKTÖREL TOPLİSTE TOPLİST sektörel firmalar şirketler sanayi ticaret Topliste Toplist Topsites TOPLIST toplist arama motoru firmalar dizini dizin free company links ücretsiz sektörel kobi kobiler rehberi dizinler free di
Kitap
site ekle Oyunlar
Günün Gündemi

Çocukları Reklamların Zararlı Etkilerinden Koruyabilme

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Çocukları Reklamların Zararlı Etkilerinden Koruyabilme

Mesaj  Sevgi Bir Ptsi Kas. 22, 2010 9:05 am

Her yıl, gençleri ve çocukları belli ürünleri almaya ikna edebilmek adına reklam ve pazarlamaya milyarlarca lira ayıran firmaların çabaları sonucu ortalama olarak bir çocuk yılda 40000 televizyon reklamına maruz kalıyor. Öyle ki reklamlar çocuklara yalnızca televizyon aracılığıyla değil, okullardaki kimi sponsorluk faaliyetleriyle de ulaştırılıyor. Araştırmalar, reklamların çocuklar üzerinde oldukça etkili olduğunda hemfikir. Herhangi bir reklama bir kez bile maruz kalmış olsa, çocuklar reklamın içeriğini unutmuyor ve ürüne sahip olma arzuları doğduysa ilk gördükleri anda onu alma eğiliminde oluyorlar. Bilim insanları reklamlardaki kimi mesajların çocukların davranışlarını da etkilediğini öne sürüyor. Örneğin, şekerleme, cips vs...gibi sağlıksız "abur cubur" reklamlarının çocuk obezitesinin artışında etkili olduğu düşünülüyor. Çocuklukta edinilen bu yanlış yeme eğilimleri ne yazık ki hayat boyu devam ediyor. Araştırmalar, özellikle de çocukların odalarında yalnız başlarınayken izledikleri reklamların etkilerinden kaygılanıyor. Çünkü bu durumda, yanlarında onlara izlediklerinin ne derece yararlı ya da zararlı olduğunu açıklayacak bir büyük bulunmuyor. Çocuklara yapılacak bu açıklamalar biz büyüklerin düşündüğünden çok daha önemli. Çünkü çocuklar kendilerine söylenen her sözün doğru ve dürüst gerçekliği yansıttığına inanıyor. Zaten tam da bu yüzden bir çocuğu kandırmak bir büyüğü ikna etmekten oldukça kolay. Bunun yanı sıra, firmalar ürün satışını arttırabilmek için psikolojik bulguları da sonuna kadar kullanıyor. Çocukları ve aileleri ürünü almaya ikna ederken gelişimsel psikoloji literatüründeki verilerden yola çıkan değişik stratejiler deneniyor.


Uzmanlar, "abur cubur" reklamlarının çocuklardaki obezite sorununu tetikleyebileceğine dikkat çekiyor.

Gelişmiş ülkeler özellikle de reklamların ikna edici mesajlarını idrak edebilecek bilişsel gelişime henüz ulaşamamış 8 yaş ve altı çocukları hedef alan reklamların yasaklanması yolunda adım attı bile. Ayrıca reklamların çocuklar üzerindeki etkilerini araştırmak adına yeni fonlar ayırıyorlar. En kısa zamanda genç nüfusun büyük çoğunluğu oluşturduğu ülkemizde de benzer önlemlerin alınmasını umut ediyoruz.
avatar
Sevgi
Site Editörü & Webmasteri
Site Editörü & Webmasteri

Mesaj Sayısı : 937
Kayıt tarihi : 08/11/10
Yaş : 34
Nerden : Uşak

http://www.bebegimiz.ile.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz