Çocukları Reklamların Zararlı Etkilerinden Koruyabilme
1 sayfadaki 1 sayfası
Çocukları Reklamların Zararlı Etkilerinden Koruyabilme
Her yıl, gençleri ve çocukları belli ürünleri almaya ikna edebilmek adına reklam ve pazarlamaya milyarlarca lira ayıran firmaların çabaları sonucu ortalama olarak bir çocuk yılda 40000 televizyon reklamına maruz kalıyor. Öyle ki reklamlar çocuklara yalnızca televizyon aracılığıyla değil, okullardaki kimi sponsorluk faaliyetleriyle de ulaştırılıyor. Araştırmalar, reklamların çocuklar üzerinde oldukça etkili olduğunda hemfikir. Herhangi bir reklama bir kez bile maruz kalmış olsa, çocuklar reklamın içeriğini unutmuyor ve ürüne sahip olma arzuları doğduysa ilk gördükleri anda onu alma eğiliminde oluyorlar. Bilim insanları reklamlardaki kimi mesajların çocukların davranışlarını da etkilediğini öne sürüyor. Örneğin, şekerleme, cips vs...gibi sağlıksız "abur cubur" reklamlarının çocuk obezitesinin artışında etkili olduğu düşünülüyor. Çocuklukta edinilen bu yanlış yeme eğilimleri ne yazık ki hayat boyu devam ediyor. Araştırmalar, özellikle de çocukların odalarında yalnız başlarınayken izledikleri reklamların etkilerinden kaygılanıyor. Çünkü bu durumda, yanlarında onlara izlediklerinin ne derece yararlı ya da zararlı olduğunu açıklayacak bir büyük bulunmuyor. Çocuklara yapılacak bu açıklamalar biz büyüklerin düşündüğünden çok daha önemli. Çünkü çocuklar kendilerine söylenen her sözün doğru ve dürüst gerçekliği yansıttığına inanıyor. Zaten tam da bu yüzden bir çocuğu kandırmak bir büyüğü ikna etmekten oldukça kolay. Bunun yanı sıra, firmalar ürün satışını arttırabilmek için psikolojik bulguları da sonuna kadar kullanıyor. Çocukları ve aileleri ürünü almaya ikna ederken gelişimsel psikoloji literatüründeki verilerden yola çıkan değişik stratejiler deneniyor.
Uzmanlar, "abur cubur" reklamlarının çocuklardaki obezite sorununu tetikleyebileceğine dikkat çekiyor.
Gelişmiş ülkeler özellikle de reklamların ikna edici mesajlarını idrak edebilecek bilişsel gelişime henüz ulaşamamış 8 yaş ve altı çocukları hedef alan reklamların yasaklanması yolunda adım attı bile. Ayrıca reklamların çocuklar üzerindeki etkilerini araştırmak adına yeni fonlar ayırıyorlar. En kısa zamanda genç nüfusun büyük çoğunluğu oluşturduğu ülkemizde de benzer önlemlerin alınmasını umut ediyoruz.
Uzmanlar, "abur cubur" reklamlarının çocuklardaki obezite sorununu tetikleyebileceğine dikkat çekiyor.
Gelişmiş ülkeler özellikle de reklamların ikna edici mesajlarını idrak edebilecek bilişsel gelişime henüz ulaşamamış 8 yaş ve altı çocukları hedef alan reklamların yasaklanması yolunda adım attı bile. Ayrıca reklamların çocuklar üzerindeki etkilerini araştırmak adına yeni fonlar ayırıyorlar. En kısa zamanda genç nüfusun büyük çoğunluğu oluşturduğu ülkemizde de benzer önlemlerin alınmasını umut ediyoruz.
Similar topics
» Hamilelikte Teknoloji Zararlı mı?
» bebek pudraları zararlı mı ?
» Temizlik ürünleri bebeklerin ciğerlerine zararlı
» Doğuma yakın cinsel birleşme zararlı mıdır?
» hamilelikte cinsel ilişkinin zararlı olabileceği durumlar...
» bebek pudraları zararlı mı ?
» Temizlik ürünleri bebeklerin ciğerlerine zararlı
» Doğuma yakın cinsel birleşme zararlı mıdır?
» hamilelikte cinsel ilişkinin zararlı olabileceği durumlar...
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz